Vragen over Tarieven & Betalingen

 

Wat zijn de tarieven van Energiek?

De tarieven van Energiek kunnen jaarlijks veranderen. De actuele tarieven vindt u op ons tarievenblad. Deze zijn inclusief 21 % BTW.

 

Waaruit bestaan de kosten die ik aan Energiek betaal?

De kosten van uw energiesysteem bestaan uit een vastrechtdeel en de verbruikskosten. De verbruikskosten noemen we ook wel de variabele kosten en zijn afhankelijk van uw verbruik. Het warmteverbruik berekenen wij in Gigajoules (GJ) en warm water in m3. Woont u in Tuvista Delft? Dan betaalt u uitsluitend een vastrechtbedrag aan Energiek.

 

Wat is vastrecht?

Vastrecht is het bedrag dat u betaalt via het maandelijkse voorschot. Dit zijn vaste kosten van Energiek voor onder andere het gebruik van de installaties van Energiek, de afleverset, de koeling in de zomer.

 

Hoe berekent Energiek de kosten?

Aan de hand van uw verbruik dat is gemeten, berekenen wij de kosten. De warmte rekenen wij af in Gigajoule, afgekort GJ. Het verbruik van warm tapwater in uw woning wordt afgerekend via een vast bedrag per geleverde m3 warm tapwater.

 

Hoe kan ik mijn meterstanden aflezen?

In uw woning is een meter aanwezig die het verbruik aan warmte en warmtapwater registreert. Dit is de Kamstrupmeter. Op deze meter zit een menuknop. Als u daar op drukt kunt u het verbruik in uw woning op verschillende manieren aflezen. U leest meer in deze handleiding

afleverset-appartement.jpeg

voorbeeld van een Kamstrupmeter

 

Hoe weet Energiek mijn meterstanden?

Wij registreren op afstand uw meterstanden. Dit doen wij elke maand.

 

Is er een toelichting op mijn afrekening beschikbaar?

Op dit moment hebben wij nog geen digitale toelichting op uw afreking beschikbaar. Heeft u vragen over uw afrekening, neem dan contact met ons op via 0900 - 50 50 525.

 

Mijn jaarlijkse afrekening klopt niet. Wat moet ik doen?

Vragen over de jaarlijkse afrekening van Energiek kunt u het beste telefonisch stellen. Zorgt u ervoor dat u uw afrekening en persoonlijke gegevens bij de hand heeft? Dan kan onze collega u verder helpen.
Bel naar 0900 - 50 50 525.

 

Ik wil graag met automatische incasso betalen. Wat moet ik doen?

Als u Energiek wilt machtigen om de rekening maandelijks automatisch van uw rekening te incasseren, maak dan gebruik van het formulier voor automatisch incasso (SEPA-formulier).

 

Ik kan de rekening niet betalen. Wat nu?

Als u de rekening niet kunt betalen, dan gaan wij graag met u in gesprek. Wij bespreken samen met u wat de juiste oplossing is. Een betalingsregeling is vaak mogelijk. Neem contact met ons op via 0900 – 505 05 25. 
Warmteafsluiting: wacht niet te lang en laat uw kosten niet oplopen. U loopt het risico dat wij de warmtelevering gaan afsluiten. Voorkom dat. Lees meer in deze bijlage.