Storing zelf oplossen

U heeft een storing en dan?

De afleverset in uw woning geeft soms aan wat er aan de hand is. En u kunt eerst zelf een paar zaken controleren. In de afleverset kan een storing voorkomen. Vaak gaat er een lampje branden (rood) of komt er een code in het display. Dit verschilt per afleverset.

storingsmelder-afleverset.jpeg

Controleer zelf het volgende:

  1. Zit de stekker van de afleverset in het stopcontact?
  2. Staat de elektragroep ingeschakeld waarop de afleverset is aangesloten?
  3. Staat de kamerthermostaat op de juiste temperatuur (20 gr. Celcius) ingesteld ?
  4. Staan de afsluiters onder het afleverstation open ? (= hendel evenwijdig met de leiding)
  5. Krijgt u een storing F-8 melding op de afleverset ? Dat kan betekenen dat de thermostaat op koelen staat, terwijl er nog geen koeling wordt geleverd vanuit het centrale systeem van Energiek. Indien dit gebeurt reset dan de afleverset: trek de stekker kort uit het stopcontact  en na 10 seconden weer erin doen.
Kunt u de storing op de afleverset zelf niet oplossen of blijft de storing F-8, neem dan contact op met Energiek: 0900 – 50 50 525

Thermostaat en radiator(kraan)

Werkt uw thermostaat of uw radiator(kraan) niet goed? Deze onderdelen zijn niet van Energiek. Wat kunt u doen?

  • Huurt u de woning? Neem dan contact op met uw verhuurder of de woningcorporatie.
  • Bent u zelf eigenaar van de woning? Dan bent u verantwoordelijk voor de reparatie of vervanging van de thermostaat of radiator(kraan).

Energiek levert alleen warmte en koeling tot en met de afleverset in uw woning. Dit kunnen één of meerdere apparaten in uw woning zijn. Hoe de warmte en koeling daarna door uw woning gaat en hoe de afgifte van de warmte plaatsvindt, is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de woning. Dit kan zijn de verhuurder, de woningcorporatie of u bent zelf eigenaar.